tisdag 30 juni 2009

Sommar spurt hos Hobbyhuset

Hobbyhuset har nu under sommaren en sommarspurt i sitt forum. Riktigt roliga utmaningar tyckte jag så jag hakade på. Under de två första veckorna valde jag att vara med på två utmaningar. Kortskissen med teknik och att altra något.

Till kortet löd beskrivningen så här:

Du MÅSTE ha med alla 3 saker på listan här nedan, du får lägga till annat också men EJ ta bort något av dessa 3 saker!

– Handskriven Journaling/textruta (rubrik gills inte men man får ha det med om man vill extra förutom Journaling/textruta)

- 3 knappar

- 4 olika band och/eller spets

Lite klurigt att få ihop det med alla banden men så här blev det:
Har använt mig av två olika mönstrade papper från Maja design och som motiv Flicka med blommor och på tagen en swirl, bägge från Tingtura.



Jag passade på att altra en glasburk från Ikea som jag har tänkt göra vid ett tag nu. I den har jag lagt lite utskrivna skisser som små utmaningar till mig själv när idéerna tryter.



Papper: Wisteria Jardin fån Basic Grey. Lila och vitt cardstock.

Stämpel: Flicka med Blommor från Tingtura,

Övrigt: Nesting Label från QK i två färger, bokstäver ifrån Sticky Note QK och blommor i mängder fick pryda burken. På baksidan har jag satt öljetter och trätt ett band igenom så dekorationen sitter som en gördel på burken.

Ha det riktigt gott i värmen!

Kram

2 kommentarer:

Eva J sa...

Hejsan!
Jag bara löööööööööööv glasburken, så himla fin och vad bra med lite utmaningar på lut i en burk. Liftvarning utfärdas!!!!! Kortet är också underbart, gillar det småblommiga pappret som du använt i rutorna och stämpeln är min Tingtura favorit. Hoppas du har det bra. Kramar Eva

Karin sa...

Så fina saker Sofie, wow så du utvecklas!

Tack för senast förresten, det var trevligt, jag gör det gärna snart igen. Fast nästa gång hoppas ag att jag är mindre stressad och mer fokuserad på här och nu och pysslet :-)

kram