lördag 3 januari 2009

Två lika...

Tänkte passa på att visa två beställningskort som jag gjorde i december men som jag inte hann lägga ut då. Korten är väldigt lika i uppläget och är inspirerade från ett kort i Stämpelgårdens blogg. Till detta kortet har jag använt mig av en partyren från Stämpelgården och färglagt den med akvarellpennor.

Tårt stämpeln är inköpt i USA och även här har jag målat motivet med akvarellpennor.
Alla bokstäver och siffror till bägge korten har jag stansat ut med alfabetet i Jolly (QK) . Runt kanten på de mönstrade papprena har jag embossat med hologram, tyvärr syns det inte så bra på den översta bilden. På Barbros kort har jag först dragit med silverfärg runt kanten innan jag embossade med hologram så det syns lite tydligare.


Lämna gärna ett litet avtryck efter dig innan du surfar vidare till nästa blogg...

2 kommentarer:

Carina sa...

Två jättefina kort du har gjort. Vi får bestämma en pysselträff snart. Kram Carina

Anonym sa...

Hej! Kul att du vill följa min blogg! Tack vare det hittade jag ju in till dig. Fina grattiskort du har gjort!