måndag 1 december 2008

Mina bidrag till Stämpelstudions Julcrop.

Stämpelstudion hade Julcrop nu under helgen och bjöd på en massa härliga utmaningar. Jag hann medverka i fyra av dem. Till det första kortet jag gjorde fick jag bara använda Dies och det skulle vara minst fem stycken. Mycket svårare än det låtter... Det andra kortet gjorde jag utifrån skissutmaningen.
Detta kortet gjorde jag till deras "Du måste" utmaning. Jag tvungen att använda mig av tre olika stämplar, stjärna/stjärnor och band. Tyvärr syns inte snöflingorna så bra på bilden. Jag har stämplat dem med silver och sedan embossat i hologram för att förstärka det mönstrade pappret
Den sista utmaningen jag gjorde var Tomteutmaningen, kortet skulle ha minst en tomte. jag gjorde ett diamantkort med Tomas Tomte.
Jag satte en tom ruta på den högra fliken för att kunna skriva en liten hälsning till den som ska få kortet.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Tycker att du lyckats väldigt väl med dina kort!
Himlans fina.

Anonym sa...

Underbara kort och annat härligt här:) Självklart får du länka till mig!Hit kommer jag tillbaka. Kram

Anonym sa...

Hej Sofie! Ramen bakom hängelpojken har jag köpt på Tradera, så jag är inte helt säker på vad den heter. Det skulle kunna vara den här: http://www.kortmakaren.se/shop/?artnr=2006-QK121, men då det inte står någon storlek är det svårt att veta. Innerramen på mina är ca 7 cm i alla fall.