måndag 27 oktober 2008

Månadutmaning hos Kort i Fokus

Här kommer kortet som jag lovade lägga upp igår, ibland räcker bara inte tiden till...
Kortet är gjort till Kort i Fokus månadsutmaning vilket var är en temautmaning där temat är änglar. Mitt bidrag blev ett litet kort (10x10 cm) och med en ängel från Angi -B som jag har målat med akvarellpennor. Stjärnorna runt om kommer från ängelns bårdsärken som jag stämplat flera gånger och sedan färglagt med akvarellpennor och klippt ut. Förr att skapa ett djup i kortet har jag satt fast stjärnorna med olika höga fästkuddar (som tyvärr inte syns på bilden) och så har jag stämplat ängeln en gång på det mönstrade pappret för att få med de svarta prickarna som finns runt ängeln. Jag har markerat alla stjärnorna och några av detaljerna på ängeln med en glitterpenna (vilken inte heller framkommer så bra på bilden).

Inga kommentarer: